Ontario

19 oktober 2017 - Ottawa, Canada

Na een uitstekende nacht op het Walmart terrein, kunnen we ‘s ochtends zo verse croissants bij onze gastheer halen om 7 uur, ideaal (Sia). Ook vannacht stonden er 4 campers te overnachten. Het ziet er naar uit dat het een redelijke dag wordt, zonnig en droog. Wel winderig. Achter het parkeerterrein is een bushalte, maar we moeten een stuk terug, daar stopt de bus naar het centrum. Er rijden veel bussen en er wordt duidelijk veel gebruik gemaakt van het openbaar vervoer. Ze rijden ook vaak, dus we hoeven niet lang te wachten en de rit is ook maar een kwartier. De stad oogt groot en we gaan maar gelijk het parlementsgebouw bekijken. Mooie statige, Brits aandoende gebouwen, heel imposant. Een rondje door de straten van een zo te zien zakelijke wijk en natuurlijk een imposante mall met mooie luxe en minder luxe winkels. Het is er niet heel druk en je vraagt je af hoe ze kunnen bestaan. Sla ik in Rotterdam de Zara liever over vanwege de drukte, hier kan je op je gemak overal bij, klantje of 4. In het voorbijgaan zie ik een markt, maar die slaan we over. We moeten weer terug naar onze woonwagen om op tijd een camping te vinden. Online gezocht en gevonden, een camping die tot eind vd maand open is. En zo toeren we verder, nu door Ontario, boerenland zo te zien en te ruiken, heel anders dan de eerdere ritten. Er staat wel erg veel wind en dat voelt je goed, het slagschip heeft het zwaar en Sjef ook, met sturen. Maar het gaat eigenlijk uitstekend, hij manoeuvreert hem nu net zo makkelijk als mijn Peugeotje in een parkeervak. Nou ja, 2 parkeervakken. Achteruit rijden, het maakt allemaal niets meer uit, hij kan thuis zo bij de RET solliciteren, mocht Unilever helemaal gestopt zijn per november...je weet het niet.
Enige nadeel van deze verder prachtige plek, is dat men de wifi vast afgesloten heeft, ze gaan bijna dicht voor de winter, dus even mijn verhaal online zetten met mijn trouwe mifi ( aanrader!) en de foto's morgen bij onze trouwe koffiedealer uploaden.