Quebec stad

17 oktober 2017 - Quebec, Canada

Vanochtend om 5 voor 9 worden we weggebracht door de camping houder naar de ferry die ons naar Quebec stad brengt. Het is nog niet opgewarmd, de zon komt niet echt door, maar we hebben warme kleren aan. De ferry doet er misschien 10 minuten over en we komen aan bij de voet van een prachtig hotel, het Frontenac gebouw. Héél imposant. Ook hier weer groepen Aziatische toeristen die uitleg krijgen van gidsen. Het centrum ziet er oud en gezellig uit, er zijn veel restaurants en souvenir winkels. Eigenlijk helemaal niks gekocht. Souvenirs koop ik maar niet meer en verder zie ik veel meuk zoals bij de Xenos. Kleding is voornamelijk afgestemd op jacht en winter en natuurlijk de hoodies met de naam Quebec er op. Ach, na deze trip gaat de camping mode de kast weer in, dus ook maar niet. We bezoeken een atelier met Inuït kunst. Er zitten mooie stukken bij, maar erg duur. Formaat letterbak komt al op zo'n 200 dollar en een beetje formaat minimaal het viervoudige. We bedanken. Aan het eind van de middag hebben we het wel gehad, we hebben slóten koffie op en lekker gegeten. We gaan richting ferry en na een tijdje wachten staat het busje weer klaar om ons terug te brengen naar onze camper. Ik denk dat we lekker slapen vannacht!

1. Thelma:
    18 oktober 2017
    Top hoor ..maak eens een foto van de landkaart en dan aantekenen waar jullie ongeveer zitten...zou leuk zijn.M
    Alles goed hier met je doggie💋
  2. Collega's:
    18 oktober 2017
    Wat een supermooi gebouw. Lijkt wel een kasteel. Mooi en gezellige stad. Have fun xxx
  3. Ria Boes:
    18 oktober 2017
    Tijdens een rondreis, daar ook geweest, mooi het Hotel met de 'groen koperen' dakpannen. En heeeeel veel touristen.
    Blijf lekker genieten, veel plezier.
  4. Agnes Middendorp:
    18 oktober 2017
    Gezellig een dagje shoppen zonder te shoppen, geen zorgen dat de koffers te vol zijn op de terugreis, ook wat waard !!!!! Kunst en cultuur opsnuiven heel fijn. Liefs van ons !!!!!!