Tadoussac Quebec

14 oktober 2017 - Quebec, Canada

De nacht op het parkeerterrein van de Walmart is uitstekend gegaan. Er stonden 4 campers voor de nacht. Voor het eerst op grotemensentijd gaan slapen, maar toch weer erg vroeg wakker allebei. Ontbijt op bed en daarna maar vroeg op pad. Douchen kan niet meer, we moeten eerst water tanken, dus moeten we vannacht echt een plekje op een camping vinden. We hebben vóór vertrek gelukkig een camping gevonden die het hele jaar open is en met full service zodat de toilet geleegd kan worden en we afwas water kunnen dumpen en vers water in kunnen slaan. Het is niet heel ver naar Tadoussac, maar we rijden niet heel hard en we hebben ook een oversteek van een uur met een ferry en een oversteek met een pont van een kwartier. Ook toch weer spannend hoor met dat slagschip! Maar ook dat gaat weer voorspoedig. Onderweg speur ik naar Beluga walvissen die hier in de rivier voorkomen, maar dan moet je natuurlijk net geluk hebben. Het waait behoorlijk en het is bewolkt en fris, maar gelukkig droog. Vannacht wel regen gehad, maar lekker belangrijk. Na de ferry is de rit nog wel pittig door de bergen op een smalle weg met steile dalingen en ik voel me als in een achtbaan. Maar het is ook erg mooi, dus niet zeiken! We rijden gewoon in een Bob Ross schilderij met little rascals ! Na de pont is het niet ver meer en gelukkig is er plek op een camping in een geweldig mooi Bos. Het lijkt de Efteling wel. Ook in de omgeving waar het vol staat met Hans en Grietje huisjes, met rondhuppelende eekhoorns. Prachtig hier. Even een half uur lopen naar het dorp voor boodschappen. En een half uur terug uiteraard...pffff heuveltje op heuveltje af, maar we zitten verder veel dus kan geen kwaad. Het is trouwens prachtig weer geworden en we lopen peentjes te zweten. Vanavond een kampvuurtje maken en marshmallows roosteren ! En morgen is het plan walvissen spotten !! Yes !

1. Sia:
    14 oktober 2017
    Super mooi daar Iris! Wij hebben toen de meeste Beluga's op de ferry naar Tadoussac gezien. Op onze reisblog onder de titel " Beluga's " staan ook nog een aantal tips. Enjoy!
  2. Charlotte Bouman:
    14 oktober 2017
    Zo leuk dit allemaal te lezen.
  3. Tineke:
    15 oktober 2017
    Wat geweldig weer om te lezen, wat zullen jullie elkaar toch vaak knijpen met al het moois wat jullie zien. Sommige dingen kunnen nog zo mooi worden verteld maar de live ervaring geeft eigenlijk een gevoel wat onschrijvelijk is weet ik uit oa Thailand. Op naar walvis spotten, duimen dat jullie ze zien, is toch hemel op aarde🤗☺️💋
  4. Agnes Middendorp:
    15 oktober 2017
    Klinkt super goed allemaal xxxxx