Walvistocht

15 oktober 2017 - Tadoussac, Canada

Zondag 15/10 om 13.00 uur vaart de boot weg op walvis tour. Het is erg druk aan boord, veel Chinezen, die zo te zien doodmoe zijn en ik ben blij met mijn stoel, want het is een tocht van 3 uur en het is koud en nat buiten, dus iedereen staat hutje mudje binnen.
De Chinezen willen graag zitten en er zijn lang niet genoeg stoelen dus sluiten ze me in (ik ben alleen gegaan) en proberen me uit mijn stoel te intimideren. Dat gaat niet lukken. Er volgt eerst nog een stop en ja hoor, nog meer Chinezen. Ze zien er niet uit of ze het leuk vinden aan boord en ik ben bang dat ze zeeziek worden, daar zitten ze té dichtbij voor… als we een tijdje onderweg zijn worden er zeehonden ( of leeuwen, ik weet het verschil nooit) gespot. Honderden. Ze liggen in de hoge golven nieuwsgierig naar ons te kijken. Ineens worden de Chinezen enthousiast! En dan ook nog eens Minke Whales. Nooit van gehoord. Leuk natuurlijk, daar doen we het voor. Maar het gaat snel en ze duiken weer onder. Het is niet het topseizoen voor walvissen, dus ik ben blij met wat er wel is. Het is alleen verdomd koud aan boord en ik wil nog niet naar buiten, de tocht duurt 3 uur en langer dan een half uur aan dek met dit weer zie ik niet zitten. Ik schijn Urker zeemansbloed te hebben, maar daar merk ik niks van ! Als ik opsta voor een personeelslid die er bij moet, ben ik gelijk mijn stoel kwijt. Maar boos kijken op z’n Chinees lukt me wel, dus ik heb ‘m zo terug. 10 voor half 4 ga ik naar buiten om toch nog even buiten foto's te maken. We varen op de breedste rivier ter wereld door hoge fjorden. Het uitzicht is ondanks de regen prachtig. Al met al een geslaagde dag. Sambal bij ?

1. Agnes Middendorp:
    16 oktober 2017
    Leuke ervaring Iris, en jij kan de Chinezen wel aan, dat blijkt maar weer.
    En gekregen en gezien waarvoor je meeging, wat wil je nog meer. XXXXX
  2. Connie:
    16 oktober 2017
    Hi vakantie gangers, jullie zijn goed bezig zo zeg ! wat is het allemaal mooi de uitzichten zijn prachtig. Wat een avontuur . 👍🏼👍🏼 Geniet maar lekker samen 🚌 😘