Moncton New Brunswick

11 oktober 2017 - Moncton, Canada

We lopen nu al eigenlijk een dag achter op schema, maar dat maakt niks uit, het is alleen een leidraad waar we van af kunnen wijken en dat is nou net zo'n lekker vakantiegevoel ; niks moet, alles mag. We hebben een mooie rit gemaakt en de bossen zijn inderdaad prachtig om te zien. Allerlei kleuren van geel tot dieprood. De wegen zijn rustig en ruim en dat rijdt natuurlijk wel zo prettig. We hebben Nova Scotia verlaten en zijn nu in de provincie New Brunswick. Onderweg koffie drinken bij Tim Hortons en boodschappen doen bij de Walmart. Wat een aanbod is er toch in die grote supermarkten. Maar het is wel behoorlijk aan de prijs. Een netje mandarijnen voor bijna 7 dollar. Je bent misschien wel voordeliger uit door bij de Mac en aanverwanten te eten, maar dat ben je toch gauw zat ( hoewel ik best gek ben op een burgertje op z'n tijd) dus we maken toch ook zelf maaltijden om ook nog wat gezonds binnen te krijgen. Gisteren in het hotel zat de groente bij de maaltijd in zo'n klein plastic cupje, dat was het dan.. We staan ook nu weer op een grote camping met ruime plekken, het is natuurlijk gewoon stil zo buiten het seizoen. We hebben een beetje rondgewandeld in de buurt hier door de straten en het is bijzonder stil , niemand buiten, behalve kinderen die door de schoolbus afgezet worden. Het is toch prachtig weer, niet heel warm, maar zonnig en droog, lekker om buiten te zijn, maar je ziet niemand. Wel leuk om een beeld te krijgen van hoe men woont, hoe de huizen zijn. Veel straten zien er erg mooi uit, alle huizen zijn verschillend en vaak heel idyllisch, zeker met dit stralende weer en de bladeren die nu van de bomen dwarrelen. We genieten volop.

1. Sia:
    12 oktober 2017
    Heerlijk toch die grote supermarkten! Mocht je "heimwee" krijgen naar wat Hollandse lekkernij, bij Sobeys supermarkt hebben ze vaak een Hollands hoekje. 😊
  2. Wat leuk Iris om jullie reis zo te volgen. Plastic bestek, haha. Heel veel plezier, ik volg.:
    12 oktober 2017
    Dat niet buiten zijn heeft mij ook zo verbaasd toen ik SD woonde. Prachtig weer....en niemand te zien buiten bij/rondom het huis. Oohh heimwee naar Wallmart...wat een prijzen voor gezond eten.
    Donuts😍
  3. Agnes Middendorp: