New Brunswick

12 oktober 2017

Gisterenavond werd het ernstig koud. Maar er is verwarming dus geen probleem. Alleen met het aanzetten ging ook steeds de airco aan...daar zit je dan net op te wachten ! Dus meer kleren aan...en nog meer kleren aan...en vroeg naar bed. Dat blijft een dingetje die biologische klok. Dus vannacht ook weer weinig geslapen aan één stuk. Vanochtend vroeg voelde ik boven het warme dekbed een vrieskou, dus Sjef weer aan de slag met de verwarming en nu lukte het, zonder airco en dan is het in een mum van tijd weer aangenaam. We gaan na het douchen eerst rijden en dan ontbijten in een gehucht waar je veel en vaak volle koppen koffie geschonken krijgt. Zoals het hoort ! Het ontbijt is ook zoals het hoort, veel en vet. En weer op pad. De wegen zijn goed en rustig, maar wel een keer uitgestapt om te kijken of we onder een soort brug heen konden, scheelde maar 20 cm. Er is een grote variëteit aan huizen. Van mooi en netjes tot net niet ingestorte mobile homes en getimmerde schuurtjes. En veel witte, houten kerkjes. Het is een andere omgeving, maar het heeft hier een hoog kleinehuisjeopdeprairie gehalte. De zon schijnt uitbundig, maar het is wel echt fris, dus goed dat we weten hoe de verwarming werkt voor vanavond als we weer een camping gevonden hebben.
Boodschappen doen is ook altijd leuk in het buitenland. Zo heb ik inlegkruisjes voor mannen ontdekt en verbaas je je steeds weer over de grote verpakkingen. En terwijl wij van de plastic tasjes af moeten in de winkels, worden ze hier volop gratis verstrekt. Verschil moet er zijn.

1. Agnes Middendorp:
    12 oktober 2017
    Klinkt allemaal heel gezellig en knusjes in de camper. XXXXXXX
  2. Charlotte Bouman:
    12 oktober 2017
    Alles groot, veel en.....vet.