Niagara Watervallen

21 oktober 2017 - Niagara Falls, Canada

Vanochtend om 11 uur met de bus ( stopt voor de deur van de camping) naar de watervallen. Kwartiertje rijden, vooral omdat hij om de 2 minuten bij een halte stopt. Het is prachtig weer en aangenaam qua temperatuur. Het is best druk, maar we kunnen overal goed bij. Mede door de zon ziet het er echt geweldig uit. We lopen naar het Amerikaanse deel en je voelt de waternevel van het opspattende water. Om eens een ander beeld te hebben , gaan we met de lift de hoge toren op. Snelle lift aan de buitenkant en voor je het weet ben je er. Geweldig, wat een uitzicht ! Het valt niet tegen. Vanaf de Amerikaanse kant hebben we hem ook al gezien, dat slaan we dan we nu maar over. We gaan het circus tegemoet. De straten vóór de watervallen zijn volgebouwd met allerlei attracties, hotels, winkels en vreetschuren. Er is een reuzenrad en overal klinkt muziek en lok stemmen die je naar spookhuizen, wassen beelden museum en casino's wilen sturen. Niet echt ons ding maar het ziet er allemaal zo fout uit dat het weer leuk is. We eten een slechte hotdog en een hemelsblauw ijsje. Allemaal bagger, maar het hoort er een beetje bij. De omgeving hier is sowieso een stuk minder fraai, alsof je al in Amerika bent. We rijden met de bus door slechte buurten en de huizen zijn armoedig. Maar dat was ons bij het vorige bezoek al opgevallen. De watervallen waren tenminste nog steeds indrukwekkend en het was leuk te zien dat dat in ieder geval niks verandert is tov onze eerste keer samen hier in 1982 ! Toen was er alleen een gezellig winkelstraatje met souvenirs. C'est la vie.

1. Agnes Middendorp:
    22 oktober 2017
    Overslaan is geen optie, dus jullie hebben je maar ondergedompeld goed gedaan, incl het blauwe ijsje en de hotdog. Gelukkig nog steeds een beetje kind gebleven jullie allebei.