Ottawa, Ontario

18 oktober 2017 - Ottawa, Canada

Ottawa.

Of we ook in de stad komen weet ik niet. Het is moeilijk met zo'n slagschip ergens te overnachten op een plek dichtbij genoeg, want met de camper de stad inrijden c.q. parkeren kan en mag vaak niet. Veel campings zijn al gesloten voor het winterseizoen, dus we kunnen niet te kritisch zijn qua plek. Hoewel het tot nu toe maar 1 x gebeurd is dat we uiteindelijk niet op een camping stonden. De rit via Montreal naar Ottawa is een andere dan tot nu toe. De bergen achter ons gelaten ( Mont?) en duidelijk in grootstedelijker gebied. Het rijd wel veel relaxter zonder scherpe bochten en dalingen van 11% . Ook wel even lekker. Je ziet dat Canada een welvarend land is. Keurige huizen onderweg, niet allemaal supergroot, maar geen trailerparcs of armoedige krotten zoals buiten de grote steden van Amerika. Niet iedereen hier is natuurlijk rijk , maar voor zover je vanuit je camper kan beoordelen, doet men het beter dan buurland Amerika. Zie de programma's van Eva Jinek, dat soort armoe zie je ook al als toerist. De zon schijnt weer uitbundig en de temperatuur is duidelijk aangenamer dan de laatste dagen, 20 graden!
We zitten eerst nog in Franstalig gebied en het is opvallend hoe weinig Engels men ook spreekt hier. In een grote stad als Quebec zelfs geen Engelse vertaling van toeristische Info borden op straat. Franse naamborden zoals Sacré Qeur en Bastille geven je het gevoel in Parijs te zijn ipv Canada. Inmiddels rijden we door meer landbouw gebied, we zijn in Ontario ! grote mais velden die we nog niet eerder zagen. Ook weer een mooi landschap om door te rijden. We maken vandaag veel kilometers en uiteindelijk gaan we overnachten op een parkeerterrein vd Walmart inderdaad. De campings hier in de omgeving zijn gesloten, tenminste, degene die we online vinden. Nou, oké, er staan op dit moment nog 2 campers en deze Walmart is 24/7 open. We hebben boodschappen gedaan en hebben vers water, dus we redden het wel. We staan tegenover een treinstation ontdekken we. Misschien morgen met de trein de stad in ??

1. Sia:
    19 oktober 2017
    De Walmart....altijd makkelijk! Wij zijn met onze camper Ottawa in gegaan maar dat is een "kleintje" vergeleken bij die slagschepen in Canada. 😊 Er zijn genoeg betaald/bewaakte parkeermogelijkheden maar als je met de trein kan gaan zou ik dat kiezen. Ottawa niet overslaan want super leuke stad!